Thursday, July 19, 2012

Hujan Itu Indah

Heart beating :

MasyaAllah kegelapannya di kala pukul 7 pagi tadi which I dah kat LRT Asia Jaya sambil En.Driver (company punya) yang sabar menanti with the black Starex. Wehuuuu~ Sempat main hujan sekejap..lari2..(malas bukak payung punya pasal..;P)


But yeah rain never be something bad for me.... Somehow nowadays, whenever it rains...automatically my heart will smile... just because. Hehe~ of course la ada sebabnya kan... Few incidents yang menjadikannya sedikit indah..indah la sesangatnya kan....ahaha~ Ikutkan habits yang memang agak mengada2..memang sangat suka main hujan even dah tau akan sakit automatiknya 5 minutes lepas tu...but super degil!

Scenario 1

It was a class trip to Cameron (VI time)...kebetulan hujan untuk ke banglow that we already booked. Memang hampir kebasahan semua orang sementara nak sampai to that banglow. One of the classmate pulled off his school sweater ttba sarungkan to me to cover me up from the rain. But happens to be, how covered I was, I felt sick still....kinda bad though. 
To be sweetest moment ever, the guy who covered me up just now ran down again to find pharmacy what he can eventhough that time already almost midnight just to find some medicine for me. Masa tu memang I tak pikir apa pun. Bergilir2 my guy friends menjaga, ada yang masak air panas, ada yang cari blanket...sedangkan masing2 sume kebasahan gara2 hujan. One of them kebetulan ada bawak ubat selsema yang skali makan mmg boleh pengsan terus. I ate that...memang slamat xsedar sampai pagi..Woke up in the morning, the guy just now was sleeping at my bedside...Rupanya dia menjaga for the whole night...*tears*... Feel better, he hold me up and suddenly the whole bunch of the classmates came in... a birthday song ringing to my ears...Ya Allah, yes it was my birthday yang I sendiri hampir lupa. They sang reramai and said sorry tak sempat beli kek...*tears again* and when he alone with me...dia pakaikan anklet to my feet...*nak tears lagi tak? over tul kan...cengeng tul...ahahah~ 
Must be you guys terfikir trip apa ni kan...no worries it been patronized by two our beloved teachers...and yeah my class were 97 % are guys...nama pun VI...heee~

Scenario 2

Sebuk nak attend macam2 majlis in one day but the weather seems so gloomy. But dah janji kan...have to go on.. Accompanied by a close friend yang agak tak berperasaan sikit. First event was at our convention center..so if hujan skali pun xde masalah pun but for the second majlis at a friend's house. Suddenly rain heavily pouring tanpa belas kasihan. OMG..how to go out ni. Dah terfikir nak redah je..Hujan tu kan air je kan. Tak sempat buat apa, he went out from the car cari payung kat belakang...open my door and jom!...dia payungkan sampai that house. As I said dia ni kan xberperasaan skit, when he did that, he looked super sweet dgn lengkap berbaju melayunya payungkan kawan yang mengada2 sorg ni. ;P I just can't stop smiling sedangkan dia hampir basah gara2 payungkan orang lain. Plus rupanya ada kawan2 yang perasan dari atas dah mula fikir macam2. Nah, he will do that to all his friends right. Takde lah takde perasaan sangat U ni kan, your GF shud be grateful to have you then..;D

Scenario 3

Kejadian ni baru sangat lagi , like a month ago I guess. Hanya kerana niat to send me home. It was drizzling at first but of course, asal hujan je jem, asal jem je hujan..# eh.Tak kisah la hujan cak2 ke or hujan lebat ribut taufan pun kan, asalkan namanya 'hujan'. But he still insisted to come to fetch me up. Suka hati la kan. I already saw minyak punya indication in the car tu dah menyala2 but he kept on saying 'takpe bole pegi lagi 30km ni'. Huh fine, guys know more about this kan...kan kan kan kan...(saje nak highlight KAN tu bbyk skit). BUT, out of nothing the car just stop....Allah!...dengan tak pasalnya we stranded at the side of the road. Hujan makin lebat. Great! Mula2 muka agak bertenang, but all his help that he looking for sume tak berjaya. Ha, mana pegi awak punya 30km lagi ni?? I just couldn't stop laughing. Ha nak sangat berdua kan...now duduk dediam dalam kereta tu. Suddenly I teringat there was a big bro yang still working in the office and for sure I know he will be at the office till late at night. Yes my saviour!..BUT AGAIN! Time2 camnilah phone not working, takde line, text xlepas2...hujan makin lebat how to go out from the car, in the car makin berkabus...ok what now? Ntah kenapa instead of panicking, I was laughing all the way. The guy siap doa macam2 dalam kereta, dah macam Ombak Rindu punya doa..lagi I rasa nak gelak berguling2. Akhirnya got the help, phewww....thanks abang *****....;P Almost 2 hours jugak we stranded like that...What a night. Lain kali jangan nak 30km sgt...if Tuhan tu nak stopkan kereta tu, time2 tu jugak DIA stopkan without any sign..Ahahaha~ Up till now, setiap kali hujan, we will texted each other about this memories. Naseb tak jadi memori daun pisang -ada la pulak pokok pisangnya kat kawasan2 automotif ni kan...;P

See? Semuanya kerana HUJAN. Plus I just love the smell of the rain...

No comments: