Monday, January 13, 2014

Me The Supervisor!

Brain calculating :

Cik Enny dah besar! Eh still kemetot comel camtu gak...cuma my JD je yang dah 'besar'...
JD tu stands for 'Job Description' ye anak2.. Kang korg ingat G-Dragon Big Bang plk..huih Kpop sgt..hehe~

Ever since I came back to GHO, my roles getting wider and merrier...Woww...byk sungguh tugasan ku.. Antaranya: salah calculation, salah charging, habes teman2 ku tiada bonus. Miahahah~ andddd....
salah ajaran, mmg sesat la tunjuk ajarKU SIFU to my new staff and intern2 that will be under my responsibility.
Owh my Cik Enny nak kena jd expert, cikgu and a big sis here...
Itu lah responsibility! ;D Well, I'm fine with that...well trained by hardcore Motorians kan - itu bezanya bila you biasa di operation -exposure to sosiologi manusia yg berbeza (wah bahasa buku dah..;P)



Just done supervised my Intern in front of her official supervisor from UKM; a very young Dr. Dian...- huu jeles much yang datang for a visit. Tsk tsk..(need to pursue my Master and PHD soon!). Kemain laju ha my Intern made her presentation. Nervous la tuh.. Chill!..Depan akak je la kot..Ish2.

The first experience even though my dear Intern ni not my 1st practical trainee been trained by me. Ikutkan, I dah trained termasuk yang ni dah 4 org Intern dr school yang berbeza sejak2 balik Berhad. But yg officially under me ada 2 org, unfortunately the 1st one met up with an accident during I was on leave to somewhere for my holiday, so dia sempat buat internship for 3 months or less. We did visit him in the hospital and the parents made such an effort -ulang alik dtg office bwk surat, bwk mc, bwk borang penilaian to ask for our jasa baik utk pelepasan dia. There was where I learnt how to be responsible on my own decision yang melibatkan masa depan seseorg. Its lay in your conscience. Of course I'm gonna released him.
*If you reading this, you don't have to feel guilty for your wrong doing to us and do get well soon. Kata nak jaga I kan (sounded mcm lil gangster Pantai Valley when you offered such protection ;P)

The very particular one in the pic was my 2nd Intern, right in after the 1st one been hospitalized. Pantas sungguh boss mencari replacement. Yang sorang ni pun ada incident jugak, bone fractured during I was on leave to Kota Kinabalu. *tepuk dahi. Dah kenapa la intern2 ku ni asik accident saje when I was not around? Haha~ Okey2 lepas ni tak boleh tinggal saje, kang apa saje plk jadinya. Haih anak org.
She did MC for a month due to the incident. It's okey, benda nak jd kan. We did visit her back in her hometown in Temerloh, Pahang. This event, even my bosses pun taktau yg kitaorg ada pegi sampai ke Temerloh to visit our own Intern. Yang penting, sgt langkah kanan, we dijamu Ikan Patin masak gulai tempoyak..huu..nyummm...sampai ada org tu xleh bgn dah la duk makan berulang. Hehehe...Takde niat pun nak susahkan the family. Sebab mmg dah rancang dah makan those ikan patin kat R&R je. Well, orang kata rezeki jangan ditolak kan. Ngee~  As even now, the mum still invited us to come again siap pesan..kena bgtau awal2 so boleh tempah ikan patin elok2. Erkk...segan dah ni. InsyaAllah we will come again if ada kesempatan  (hopefully ada org tu emo dia cepat sikit dry jadi ashes). Ikan patin Temerloh is calling nih.

Done with this blogpost, I ada evaluation form nk kena completekan ni as she will end the Internship this coming Friday. Sob sob..Sekejap je 6 bulan berlalu. Time fliessssss!
Sedar tak sedar pun I dah 9 bulan kembali 'family induk'. More to come I guess ;)


No comments: