Thursday, May 24, 2012

Day 19 - Nicknames?? For Me??

Brain try to remember :

Day 19- Nicknames you have; why do you have them

Not that many nicknames that I got for the past 27 years, yeah mostly of people will get those funky, funny, ridiculous nicknames during boarding school, masuk Matriks....but I done none of them. Yup, I'm pourly MGSKLians from standard 1 till Form 5. Girls school yaw.. and I was Victorian for my high school, yes I did Form 6 sat for the STPM (the so called one of the most hardest exam to crack our head off)...then baru I masuk college and uni. Jauh perjalanannya..Heee~

Let see if we have the chronology of it ..hurmmm (sampai mengerut dahi)

Kakak
Owh title tu dah tentu2 lah came from my family as I'm the eldest in my siblings. Being a big sis to 3 lil brother, not that lil anymore la now kan...If went out with them or without, people always have the thought I'm the youngest. Huuu takpe leh bajet muda sangat.;P

Rabbit
"Rabbit!!" "Dolphin"...tu pekikan biasa masa kat sekolah rendah especially bila pegi sekolah agama. Kalau tak terpekik camtu sehari memang tak sah. Thanks to a friend yang memang dengki amat. Jangan kata kat sekolah agama je, our school also sebelah2 je. Memang muka tu je la nampaknya. Ha, senang nak teka kot. Yes, I'm the proud owner of 2 gigi rabbit. Ahaha~ Memang free la dapat nickname tu.

Cik Senyum
Senyum tengok laptop, senyum cakap dengan orang, senyum tengok phone...masalah jugak tu asik senyum. Ni ada orang ajar sebenarnya, how 'senyum' can disguise your own true feeling. Dasyat kan. Tapi penangan dek senyum memanjang, Cik Senyum become my nickname in the office especially tuk orang2 Hyundai sebab dorg je yang ngadap I hari2 time Adun kecik ni melawat kawasan .;P - ke I yang ngadap dorg? Mana2 pun boleh. ;D

Pelangi
Nih sebab apa eh? Mekasih pada diri sendiri yang xsuka formal office attire. Color black, white, brown only to the office so no-no things to me. Makanya, I suka capai je mcm2 color to wear and off to work. Sudahnya dari jauh orang kenal dah no one else yang pakai berkaler selain Cik Enny. Ahahah~ At least I splashed some colors to your eyes kan.....Tak lah bosan kan kan kan...Heee

Budak Kecik
Hayooo...budak kecik la sgt. Benda ni datang sebab body structure I yang memang from born sangat la kecik. I am a premature baby for your info, x nyempat nk tgk dunia. Tu yang jadi budak taun 84 jugak tu. Huhu~ Plus I easily menyorok belakang2 orang and people hardly to see me.Pantang tak nampak dek mata, ilang dah. Ahahaha~

Datin
Huh, ni title paling cannot go! Came from bosses. Haru tul. Just because he said I so put an effort to look good. With all the accesories, the colors scheme, fancy2 hijab. Eh?? So dia kata I memang macam Mak Datin with those bling2...Ceyh.. Memang asal jumpa surely he will call that dari jauh lagi...Dang!


No comments: